۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴

سایت آمازون نویسندگان خودناشر را در سود خود شریک می‌کند

سایت آمازون نویسندگان خودناشر را در سود خود شریک می‌کند

آمازون که کتابخوان الکترونیک کیندل را ویژه کتاب‌های خودش مدت‌هاست در بازار دارد، با سرمایه‌گذاری روی نویسندگان خودناشر در آمازون، آنها را در سود حاصل از فروش یا امانت گرفتن کتابشان سهیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تریدرز، آمازون در این فصل، با فروش میلیون‌ها کتابخوان کیندل، این امکان را برای نویسندگان فراهم کرده تا بتوانند با سهیم شدن در هزینه منظم ماهیانه و جایزه اضافی که هر بار با امانت گرفتن کتابشان از کتابخانه آمازون کسب می‌کنند، کسب درآمد کنند.

در نخستین سال ارایه سیستم خودناشر در کتابخوان کیندل، آمازون به نویسندگانی که در یک سال به صورت کامل در فهرست کتاب‌های منتخب این سیستم حضور داشته باشند، بیش از 7 میلیون دلار پرداخت می‌کند. این درحالی است که بیش از 500 کتاب منتخب این سیستم در سراسر جهان در فهرست 100 کتاب برتر کیندل قرار دارند.

آمازون اعلام کرد یک جایزه اضافه 1.5 میلیون دلاری به سرمایه جهانی کتاب‌های منتخب خودناشر کیندل در فصل تعطیلات افزوده می‌شود. در دوره سه ماهه دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) این بالاترین میزان سرمایه‌گذاری منظمی است که آمازون در این زمینه انجام می‌دهد. سرمایه منظم ماهانه دسامبر 700 هزار دلار است که با 700 هزار دلار دیگر از 1.5 میلیون دلاری که برای تعطیلات در نظر گرفته شده، به سقف 4/1 میلیون دلار برای ماه دسامبر می‌رسد و پرداخت می‌شود. باقی مانده این جایزه افزوده 1.5 میلیون دلاری برای ماه ژانویه و فوریه قابل پرداخت خواهد بود. نویسندگان سراسر جهان می‌توانند هر وقت که کتابشان از کتابخانه مجازی کیندل در سایت اصلی، سایت آلمانی آمازون، سایت بریتانیایی آمازون و یا سایت فرانسوی آمازون به امانت گرفته شد و مخاطبانی بیشتر از قبل به دست آورد، در این سود سهیم شوند.

راس گراندینتی، نایب رییس کیندل در این باره گفت: «در فصل تعطیلات، میلیون‌ها مشتری کیندل‌های جدید خود را به کار می‌اندازند و اگر آنها اعضای آمازون باشند، می‌توانند به صورت رایگان از کتابخانه مجازی کیندل کتاب به امانت بگیرند، اما اتفاق غیرمعمول این است که بخشی از این سرمایه به نویسندگان تعلق می‌گیرد. با رکورد فروش کیندل در سراسر جهان و توسعه اخیر کتابخانه مجازی برای اروپا، ما امیدواریم شمار کتاب‌های امانت گرفته شده در فصل تعطیلات به نحو معناداری افزایش پیدا کند». او افزود: «ما شاهد افزایش باورنکردنی موفقیت نویسندگان در همکاری با سیستم خودناشر کیندل هستیم و تنها در یک سال مشاهده کتابی از این بخش در میان پرفروش‌های آمازون به امری بدیهی بدل شده است».

با برنامه‌ریزی جدید آمازون که برای تشویق نویسندگان خودناشر انجام شده، این سیستم از دسامبر 2011 شروع به کار کرد تا نویسندگان مستقل و بدون حمایت مالی یک ناشر، بتوانند با استفاده از این سیستم به مخاطبان خود دست پیدا کنند. در این سیستم نویسنده کتاب خود را در این برنامه منتشر می‌کند. این پروسه ممکن است 90 روز یا بیشتر به طول انجامد تا این کتاب‌ها بتوانند به صورت انحصاری در فروشگاه کیندل عرضه شوند. این کتاب‌ها وارد کتابخانه مجازی آمازون نیز می‌شوند. این نویسندگان می‌توانند با هر بار به امانت گرفته شدن کتابشان در سرمایه جهانی آن سهیم شوند. این نویسندگان می‌توانند کتاب‌هایشان را در کاتالوگ آمازون معرفی کنند و تا 5 روز در هر سه ماه، فروش با تخفیف یا رایگان برای جلب مخاطب عرضه کنند.

کتاب‌هایی که به این ترتیب وارد عرصه نشر شده‌اند تاکنون بیش از 200 میلیون بار از طریق سیستم کیندل دانلود شده یا از طریق کتابخانه مجازی آمازون به امانت گرفته شده‌اند. در همین حال برخی از عناوین چون «عروسی را متوقف کن!» نوشته استفانی باند و «همسر نامطلوب» نوشته ناتاشا آندرس به فهرست پرفروش‌های آمازون راه یافته‌اند.

در همین دوره نه چندان بلند، اندرو ای. کافمن نویسنده کتاب «شیر، بره، شکار» یکی از پرمشتری‌ترین کتاب‌ها برای امانت گرفتن بود. کارولین مک کری نویسنده رمان‌های تاریخی و دلهره آور و داستان‌های اسرارآمیز نیز بیش از 45 هزار بار از این سیستم به امانت گرفته شد و به فهرست 20 کتاب برتر کیندل راه یافت. جوئل گلدمن نویسنده کتاب‌های اسرارآمیز نیز موفق شد تا از طریق همین سیستم در سال 2011 بیش از 20 هزار دلار دریافت کند.

کد خبر 1760930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha